Informatie en advies over geldzaken

Heeft u geldproblemen of loopt u risico deze te krijgen? Dreigt u het overzicht kwijt te raken en vindt u het prettig als een professionele schuldhulpverlener met u meekijkt? Of heeft u gewoon een vraag over financiën? Een vrijblijvend informatie- en adviesgesprek kan voor u een oplossing zijn. Zo voorkomt u dat u schulden krijgt, of dat uw schulden verder oplopen.

Hoe werkt het?

Een informatie- en adviesgesprek is een vrijblijvend gesprek met een schuldhulpverlener. Tijdens dit gesprek kunt u vragen stellen over allerlei geldzaken. De schuldhulpverlener geeft u informatie en/of advies over de stappen die u zelf kunt nemen. U mag zelf weten of u het advies opvolgt.

Wat moet u doen?

Wilt u een gesprek aanvragen, of twijfelt u of dit voor u een goede oplossing is? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze hulp is vrijblijvend en kost niets.

Contact opnemen kan via telefoonnummer 0344 - 637 220 (openingstijden). Of u stuurt een e-mail naar socialepoort@tiel.nl. Een medewerker van het team Schuldhulpverlening neemt dan binnen twee werkdagen contact met u op. Vergeet niet uw telefoonnummer in de e-mail te zetten.

Nadat wij uw situatie via de telefoon kort hebben doorgesproken, nodigen wij u uit voor een persoonlijk gesprek. Gemeente Tiel heeft geen wachtlijst, waardoor wij u snel kunnen helpen.

Probeer ondertussen belangrijke vaste lasten op tijd te betalen. Belangrijke vaste lasten zijn onder andere huur, gas, water, licht en zorgverzekering.

Aanvullende informatie

Schuldhulpverlening is een onderdeel van de Sociale Poort.

Soms blijkt tijdens het gesprek dat u extra begeleiding goed kunt gebruiken. Wij kunnen u dan adviseren om gebruik te maken van schuldhulpverleningexterne-link-icoon. Ook verwijzen wij u voor sommige hulpvragen door naar andere instanties. U bepaalt zelf of u hiervan gebruik wilt maken.