Schuldhulpverlening
Hoe werkt het?
Schuldhulpverlening is meer dan alleen het maken van betalingsregelingen met uw schuldeisers. Met schuldhulpverlening zoeken wij samen met u naar een oplossing voor uw schulden. Maar we willen ook voorkomen dat u later weer opnieuw schulden krijgt. Zo kijken wij onder andere naar de oorzaak van uw schulden.
Wij helpen u eerst om te zorgen dat uw situatie stabiel wordt. Dat betekent dat u iedere maand uw vaste lasten kunt betalen. En dat er geen nieuwe schulden meer bij komen. Als dit geregeld is, bekijken wij samen hoe u uw schulden het beste kunt oplossen.
Wat moet u doen?
Wilt u schuldhulpverlening aanvragen, of twijfelt u of dit voor u een goede oplossing is? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Onze hulp is vrijblijvend en kost niets.
Via het online formulier kunt u zich aanmelden.
Contact opnemen kan via telefoonnummer 0344 - 637 220 (openingstijden). Of u stuurt een e-mail naar socialepoort@tiel.nl. Een medewerker van het team Schuldhulpverlening neemt dan binnen twee werkdagen contact met u op. Vergeet niet uw telefoonnummer in de e-mail te zetten.
Nadat wij uw situatie via de telefoon kort hebben doorgesproken, nodigen wij u uit voor een persoonlijk gesprek. Gemeente Tiel heeft geen wachtlijst, waardoor wij u snel kunnen helpen. Is er sprake van een spoedsituatie? Dan plannen wij het eerste gesprek al binnen drie werkdagen.
Probeer ondertussen belangrijke vaste lasten op tijd te betalen. Belangrijke vaste lasten zijn onder andere huur, gas, water, licht en zorgverzekering.
Aanvullende informatie
Schuldhulpverlening is een onderdeel van de Sociale Poort. Ook zijn wij lid van de NVVK. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website: www.nvvk.nl
Soms blijkt dat het treffen van betalingsregelingen nog niet mogelijk is. Bijvoorbeeld omdat u bezig bent met een echtscheiding. Ook in deze gevallen kunnen onze medewerkers u voor lange tijd ondersteuning bieden. Neem bij twijfel altijd contact met ons op.